وزیر راه و شهرسازی از پیگیری پروژه قطار سریع السیر مشهد _ تهران خبر داد
نوشته شده توسط : blpwjob

'علی نیكزاد' عصر چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در مشهد افزود: اجرای این دو پروژه منافاتی با یكدیگر ندارد لذا با توجه به اهمیت و گنجایش مسافری مشهد هر دو پروژه پیگیری و اجرا می شوند.

وی اظهار داشت: اجرای قطار سریع السیر مشهد _ تهران با سرعت 350 كیلومتر در ساعت از شروط اولیه اجرای پروژه برقی كردن قطار مسیر مشهد _ تهران است لذا در این زمینه با سرمایه گذار در خصوص توجیه اقتصادی آن مذاكراتی شده است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: عملیات قطار برقی مسیر مشهد _ تهران ظرف دو سال به انجام می رسد و تحریمها نیز در این فناوری و اجرای آن تاثیری ندارد زیرا قادر به انجام كار بطور 100 درصد در داخل هستیم .

نیكزاد در ادامه با اشاره به وضعیت ناوگان حمل و نقل هوایی گفت: پارسال 25 فروند هواپیما وارد ناوگان هوایی كشور شد.

وی افزود: 18 شركت هواپیمایی كار حمل و نقل و جا به جاییها را از این طریق انجام می دهند.

او گفت: در این میان 'شركت هواپیمایی هما' كه دولتی است قرار شده با فروش هتلهای خود نسبت به خرید هواپیماهای جدید اقدام كند.

وی اظهار داشت: مجلس و دولت اجازه داده اند تا بقیه نیاز نیز توسط شركتهای هواپیمایی با استفاده از منابع داخلی خود آنها و نیز كمك صندوق توسعه ملی خریداری و تامین شود.

وزیر راه و شهرسازی بیان كرد: در عین حال هم اینك نیز مشكلی وجود ندارد و خدمات خوبی به مردم ارائه می شود و سالانه بیش از 27 میلیون مسافر از طریق ناوگان هوایی جا به جا می شوند.

نیكزاد گفت: روزانه 560 پرواز در كشور انجام می شود كه با پروازهای عبوری از كشور این تعداد به هزار و 200 مورد می رسد.

وی در ادامه پیرامون ساخت و سازها مسكن هم گفت: طی ایام دهه فجر 100 هزار واحد مسكونی مهر در سطح كشور بهره برداری می شود كه از این میزان 17 هزار واحد در خراسان رضوی است كه با حضور رییس جمهور بهره برداری می شود.

وزیر راه و شهرسازی افزود: وضعیت ساخت و سازها در كشور بسیار مطلوب است. وی اظهار داشت: ما سیاست مسكن مهر را در كشور ادامه می دهیم و تسهیلات بانكی به سازندگانی هم كه در خارج از نظام مسكن مهر می سازند نیز اعطا می شود.

او با تاكید بر اینكه افزایش قیمت مسكن نخواهیم داشت گفت: همچنین هركس در تهران و یا هر نقطه كشور بخواهد مالك خانه شود ظرف سه ماه واحد مسكونی را تحویل می دهیم و نگرانی از این جهت وجود ندارد.

2713/659





:: برچسب‌ها: نور , دوستان ,
:: بازدید از این مطلب : 422
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: